Waarom betrouwbare monitoring?
Ieder bedrijf herkent het nut van goede monitoring. Wanneer gebruikers klagen over performance of kritieke bedrijfsprocessen stoppen kijkt men naar de IT afdeling. Die weet namelijk direct dat er problemen zijn en heeft de bron van de storing inmiddels al gelokaliseerd. Er kan direct aan de organisatie gecommuniceerd worden wat de storing is en hoe lang men nog hinder ondervindt.
Klinkt u dit goed in de oren? Helaas werkt het in de meeste bedrijven nog steeds niet zo.
Onbekende problemen
Regelmatig helpen we onze klanten met het onderzoeken van performance en stabiliteitsproblemen. Het overgrote deel van deze problemen waren eenvoudig te voorkomen wanneer de systemen correct werden gemonitord. Daarnaast komen we erg veel problemen tegen die helemaal geen relatie hebben met ons onderzoek. Wanneer we de vraag stellen of deze problemen bekend zijn krijgen we vaak dezelfde antwoorden:
“Nog nooit eerder gezien”
“Is dat een probleem? Dat doet hij al vanaf het begin”
“Dat wisten we niet”
“Zit dat er niet automatisch al in dan?”
“Dat is een nieuw systeem”
“Dat is een oud systeem”
“Dat beheren wij niet”
“Moeten we dat ook in de gaten houden?”
“Dat is een zwarte doos, ik heb echt geen idee wat dat ding doet”
Echte oplossingen
Omdat we graag zien dat klanten probleemloos door kunnen werken hebben wij een dienst ontwikkeld die klanten echt problemen voorkomt en ontzorgt. Eenvoudig in gebruik zodat de klant de meeste zaken zelf kan doen maar professionele ondersteuning achter de hand voor wanneer dit nodig is.
